Billedet på sidehoved
  • Kildegårdskolen

Profil

Pædagogiske principper

  • Kildegårdskolen er et godt sted at lære og et godt sted at være.
  • Vi skaber fællesskaber, hvor børn udvikler sig fagligt, socialt og personligt.
  • Vi lægger vægt på læringsmiljøer, som udfordrer den enkelte og giver plads til alle.
  • Vi fokuserer på, at børn skal begå sig i et demokratisk samfund i stadig forandring.

 

Skolens indsatsområder

Udviklingsområder 2015/16

 

Fælles for alle afdelinger (indskoling/mellemtrin øst og vest, udskoling, SFO, klub, UngeCafé)

  • Læringsmålstyret undervisning
    • Læringsvejledere
  • Læringsmiljø
    • Den nationale trivselsmåling
    • Relationskortlægning

Indskoling øst og vest

  • Overgangen fra 0. til 1. klasse
    • Sikre kontinuitet i klasserumsledelse, relationsarbejdet, mm

Mellemtrin øst og vest

  • Talent og fordybelse
    • Faglig fordybelse
    • Talentpleje
    • I alle fag, men med særligt fokus på dansk og matematik

Udskoling

  • Temalinjer
    • Beskrive indhold i temalinjerne

SFO, klub, UngeCafé

  • Åben skole
    • Fortsat udvikle kontakter til det lokale foreningsliv
  • Bevægelse
    • DGI certificering